juz

ASSALAMUALAIKUM,, TERIMA KASIH SUDI SINGGAH BLOG SAYA,,FOLLOW TAW!!
himpunan doa photo himpunandoa.gif

TUTORIAL PEMAKAIAN TUDUNG YANG PALING AWESOME!!

Assalamualaikum... hye... tgah takde buat ape-ape ni.. so, sje la nk update entry yg x seberapa ni,, smbil duk on9.. layan lagu... tgok you-tube... hehe... amboi~ kemen lagi semua nya nk dilayan.. dan smbil msuk blog sne cni.. cri ape-ape yang berfaedah untuk menambahkan pengetahuan...

nk cte la skit kan yang saya ade jumpe 1 video yang sgt awesome!!!  huhu...adoi~.. bile tgok video ni tringin la plak nk uat tutorial tudung sendiri mengikut cara yang btol... bergaya bole.. asal mengikut syarat... tidak berlebihan...


so ape lagi?? jom lah layan.. seyez,, sgt rugi kalo x layan.. klaka dan sgt bermanfaat! untuk diri ini dan wanita di luar sne~  seblum tgok video ni tekan pause dulu lagu kat bawah 2 yea.. nt tak focus plak! =)




4 syarat ini, anda nak pakai tudung jenis apa pun pakailah:

1. Tudung itu mempunyai bahagian/lebihan kain yg terjuntai ke bawah.

2. Tudung itu bersifat selindung. apa itu selindung?
sifat-sifat selindung:
- tidak transparent
- longgar (tidak nampak bentuk tubuh badan)
- bahagian belakang badan tertutup/dilindungi tudung
- bahu dilindung tudung
- tidak nampak bentuk telinga
- takde bonggol unta
- dan so on

3. Tudung mesti tutup dada

4. Ikut mazhab syafie, ketika solat,kedua tangan kita diletakkan di atas pusat dan di bawah dada betul tak? ok untuk yg keempat senang je, anda lakukan perbuatan meletakkan tangan di atas pusat di bawah dada itu (seperti dalam solat), bila dikenakan tudung pada diri anda, tudung itu menutupi semua bahagian anggota badan di bahagian atas tangan anda. jika semuanya tertutup dgn rapi, maka pemakaian tudung anda inshaAllah sempurna!


yea!!

senang je kan?! semoga tampil lebih cantik selepas ini dengan syariatNya ^^


--> amcam? syok x? kalo syok cer like skit.. hehe! =) =)-->niat untuk share bende yg bek.. minx maaf kalo ade salah silap.. sy pon manusia biasa yg bnyk melakukan kesilapan,.. so, selamat beramal..!!! assalamualaikum :) :) 


LIKE AND KOMEN OK

2 orang yg memberi pendapat:

Fitry said...

wah,muka shakina la dlm video..

InshaAllah, ia manfaat utk bakal2 isteri..

shakina said...

hehe.. bukan la :p insyaAllah.. untuk anak yg solehah jugk x lupe... :) :)

Followers