juz

ASSALAMUALAIKUM,, TERIMA KASIH SUDI SINGGAH BLOG SAYA,,FOLLOW TAW!!
himpunan doa photo himpunandoa.gif

CINTA (SELEPAS NIKAH)


Assalamualaikum

 Cinta Selepas Nikah bukan bermakna tiada cinta sebelum nikah. Cinta itu memang ada. Perasaan cinta itu memang wujud...Cumanya kadangkala manusia berbeza tentang definasi cinta.


Tiada "percintaan/bercinta" sebelum nikah.  Tiada istilah "Couple" dalam islam sebelum menikah. "Couple" itu wujud hanyalah selepas nikah...


Jadi, tidak salah untuk kita mencintai seseorang sebelum nikah, tapi jangan "bercinta" sebelum nikah. Kalau kita hendak mencintai seseorang sebelum nikah boleh, tapi "kawal" nafsu, kuatkan iman, tak perlu kita nak katakan/lafazkan cinta itu sebelum nikah. Ingatlah, Cinta itu Fitrah, jangan jadikan ianya Fitnah... =')


Nikmatnya Cinta Selepas Nikah itu hanya dapat dirasai apabila kita melaluinya. InsyaAllah.

Redha ALLAH dicari, bukannya kemurkaan ALLAH.


ALLAH itu Maha Kuasa, ALLAH itu Pemurah. Dia tahu apa yang kita perlukan dan apa yang kita mahukan. Namun ALLAH akan memberi kita apa yang kita perlukan dan bukan apa yang kita mahukan. :)


Cinta mampu membahagiakan tapi sering pula ia menyakitkan, Tapi cinta itu hanya istimewa apabila diberikan cinta kepada seseorang yang layak menerimanya.


Cinta ibarat kupu-kupu. Makin di kejar, makin ia menghindar. Tapi, bila di biarkan ia terbang, ia akan menghampiri di saat yang tak diduga..


Kepada yang ragu-ragu dengan pernikahan.. Cinta bukannya mencari seseorang yang "sempurna", tetapi menemukan seseorang yang mampu menjadikan dirimu sempurna...Couple dan cinta adalah tidak sama,niat tidak mnghalalkan cara..



                                                                                                              DARI SUMBER2 (kk)

LIKE AND KOMEN OK

0 orang yg memberi pendapat:

Followers